Vuoden 2018 tapahtumia

Baletti Giselle ma 1.1.2018 klo 17 avasi Kulttuuritalo Virrassa Imatran 70 -vuotisjuhlavuoden. Baletin esitti jo tutun uuden vuoden perinteen mukaan St. Peterburgs Ballet Theatre, SPBT.

Laskiaistapahtuma 11.2.2018 Kalastuspuistossa iglujen ympäristössä. Jäsenkorttia vastaan hernekeitto.

Kevätkokous pidettiin to 22.3.2018 klo 18 Karelian Gourmet-ravintolassa (=Voimalaitoksen kerho, Ivontie 1). Kokouksessa käsitellään mm. vuoden 2017 toimintakertomus ja tilinpäätösasiat.
Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiön toiminnanjohtaja Hanna Ollikainen kertoi Etelä-Karjalan retkeilykohteista. Kahvitarjoilu.

Imatran teatterissa ”Maailman ympäri 80 päivässä” -näytelmä perjantaina 6.4.18 klo 18.30.
"Maailman ympäri 80 päivässä" on ranskalaisen Jules Vernen klassikkoteos, josta ei puutu vauhtia eikä vaarallisia tilanteita. Luvassa mielikuvituksellinen ja hauska nojatuolimatka!

Makumatka Tynkkylän Lomaniemeen pe 18.5.18.
Retken hinta kuljetuksineen on 40€.

Maakuntamatka Heinävedelle Valamoon tehtiin ke 13.6.2018.
Menomatkalla poikettiin hotelli Punkaharjuun, jossa kahvit ja esittely. Valamossa tervetulohetki, sen jälkeen tutustuminen opastetusi pääkirkkoon ja näyttelyihin. Ruokailu Trapezan noutopöydästä. Visiitti viinituvan tunnelmiin, jossa myös aikaa ostoksille. Lähtökahvit. Tietoa Valamosta..

Jokavuotinen matka Savonlinnan Oopperajuhlille järjestettiin tiistaina 31.7.2018. Matkan hinta jäsenille oli 200 €, ei-jäsenille 215 € (sisältää lipun, ruoan ja kuljetuksen).

Vuoksi-Wille –ajelu tehtiin ma 2.7.2018. Kierrokseen kuului mm. käynti Mustalammella.

Vuoksi-Wille valmiina matkaan

Vuoden 2018 tapahtumia

Syysretki lauantaina 15.9.2018 Haukkavuorelle sekä Kollaa- ja Simo Häyhä –museoon ja Rajamuseoon. Retkeen sisältyi ulkoilua, huikeita maisemia ja tutustumista Suomen sotien ja rajojen historiaan. Nousu Haukkavuorelle, Etelä-Karjalan korkeimmalle kohdalle ihastelemaan luonnon mahtavuutta. Retkipaikalla nautimme hernekeittolounaan.

Kollaa- ja Simo Häyhä -museolla tutustumme oppaan johdolla maailman kuuluisimman tarkkaampujan Simo Häyhän esineistöön, sekä talvisodan Kollaan taisteluun liittyvään näyttelyyn. Rajamuseoon siirrymme Museotietä pitkin ja perillä museomestari Mika Albertssonin esittelee Rajavartiolaitoksen ja Suomen rajojen historiaa, sekä rajamiesten työtä ja elämää esittelevää näyttelyä.

Teatteri-ilta oli perjantaina 12.10.18 klo 19 - Hiljaiset sillat Imatran teatterissa Kirjailija Robert James Wallerin romaaniin perustuva koskettava rakkaustarina kertoo Iowan maaseudulla perheensä kanssa elävästä italialaissyntyisestä Francescasta (Ulla-Maija Järnstedt) sekä maatilalle eksyvästä, katettuja siltoja kuvaamaan tulevasta omaleimaisesta Robert Kincaidista (Ari-Matti Hedman). Henkilöiden välille syntyy sanoin kuvaamaton yhteys ja rakkaus. Neljässä päivässä elämän mittainen matka kulkee näiden kaksi ihmistä kulkee elämän mittaisen matkan...

Syyskokous pidetään Imatran Kylpylällä torstaina 15.11.2018 klo 18. Kokouksessa käsitellään sääntöjen mukaiset syyskokousasiat. Kokouksessa valitaan puheenjohtaja ja hallitus sekä käsitellään ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio.
Kahvitarjoilu sekä kylpylän esittely.
Ilmoittautumiset 8.11.2018 mennessä Johanna Väkeväiselle, p. 040 545 4079 tai johanna.vakevainen10@gmail.com.

Konserttimatka Helsingin Musiikkitaloon sunnuntaina 9.12.2018 Christmas Special - New York Voices & Mikko Leppilampi.
Huippuvierailu New Yorkista, maailmankuulu grammy-palkittu 1987 muodostettu New York Voices on kiertänyt maailmaa ällistyttäen yleisöä kaikkialla elegantilla musiikillaan, täydellisellä harmoniallaan ja uskomattomilla sovituksillaan. He yhdistelevät sulavasti luovissa, omaperäisissä teoksissaan jazzlaulua klassisiin sekä R&B- ja pop- vaikutteisiin.

Konsertti alkaa Musiikkitalossa klo 15.00.
Ennen konserttia klo 11.30 tutustuminen Ateneumin talven 2018 - 2019 päänäyttelyyn Kohtaamisia kaupungissa – suomalaista taidetta 1900-luvulta.

Lounas klo 13.15 Hotel Arthurin noutopöydästä. Matkan hinta 115 €/jäsenet, 125 €/ei jäsenet. Hinta sisältää matkan, liput konserttiin ja museoon sekä lounasruokailun.

New York Voices-yhtye

Joulupuuro Hiljan Pihassa lauantaina 15.12.2018 klo 12-14. Perinteisenä joulutervehdyksenä yhdistys tarjoaa jäsenistölle joulupuuron Hiljan Pihan tuvassa lauantaina 15.12.2018 klo 12-14. Puuron saa jäsenkorttia näyttämällä.