Vuoden 2017 tapahtumia

Kuvia Visbyn matkalta täällä!

Imatran uuden teatteritalon avajaisensi-ilta 11.2.2017 klo 16 "Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi".
Tiedustelut / ilmoittautumiset Marja Lankinen marja.lankinen@pp1.inet.fi tai p. 040 5740433

Laskiaisrieha Hiljan pihassa ja Kalastuspuistossa 26.2 klo 10-14 säävarauksella. Tarjolla koiravaljakkoajelua, liukumäkeä ja lumiveistokilpailua.

Imatran Matkailuyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous oli to 23.3. Kalastuspuistossa klo 18.

Makumatka tehtiin Ohtaniemeen 21.4. Sarajärvelle keittiömestari Riitta Laitisen sukutilalle. Tietoa Ohtaniemestä..

Jäsenilta Toimentuvassa Ruokolahdella oli 4.5.2017 alkaen klo 17.00.

Lähialuematka Kiteelle järjestettiin 10.6.
klo 10.00 Vierailu Kesälahden Sovintolassa, jossa aamukahvit ja opastus talon palveluihin. Aikaa tutustua talon näyttelyihin ja vierailla mm. käsityöpuodissa.
klo 11.30 Lounas kartanomiljöössä Koivikon Kievarissa.
klo 12.45 Tutustuminen Suomen Pietarhoviin, jossa opastettu kierros.
Maisemapuisto on noin 4,5 ha kokoinen viher- ja kukka-alue. Tutustu Pietarhoviin.
klo 13.45 Siirtyminen Savikon maakaupalle (kauppamuseo).
klo 14.20 Vierailu Kiteen kivikirkossa - aikaa käydä myös Marimekon myymälässä.
klo 16.00 Vierailu Pohjois-Karjalan vanhimmassa puukirkossa ja iltapäiväkahvit Pitäjäntuvalla Tohmajärvellä.
klo 17.30 Tutustuminen Puun Sielun karjalaiseen tyyliin rakennettuun hirsilinnaan ja sitä ympäröivään puulajipuistoon. Galleriassa loistava läpileikkaus suomalaista ja kansainvälistä puutaidetta. Puun Sielun nettisivut.
klo 18.30 Kotimatkalle

Wuoksi-Wille kiertoajelu oli ma 3.7.2017.
Matkailuyhdistys tarjoaa jäsenille oman kaupunkikierroksen Wuoksi-Willellä.

Matka Savonlinnan Oopperajuhlille tehtiin tiistaina 11.7.2017
Esityksenä Mozartin läpimurtoteos Ryöstö Seraljista.
Matkan hinta oli jäsenille 200 €, ei-jäsenille. 215 €, sisältäen kuljetuksen, oopperalipun, ruokailut ja hyvän seuran!

Ulkomaanmatkana oli Visbyn risteily su-ti 6.-8.8.2017.
Visbyn matkan ohjelma täällä.

Matkan hinta 335 € jäsenille ja 350 € ei-jäsenille, sisältäen liityntäkuljetukset, risteilyn, majoituksen B2-hytissä, ohjelmassa mainitut ruokailut ruokajuomineen ja opastetun retken.

HUOM! Matkalla tulee olla mukana voimassa oleva passi tai poliisin myöntämä henkilökortti.
Vastuullinen matkanjärjestäjä Matkapojat Oy.

Patikkaretki Hukkavuoren maastossa la 2.9.2017 Ruokolahdella johdatti kulkijan 'eteläsuomalaiseen erämaahan'. Hukkavuoren polku muodostaa lenkin, jonka pituus on 5 km, lisäksi voi kulkea 3 km lisälenkin Kaunislammelle. Lenkin päätteeksi tarjolla oli hernekeittoa. Yhdistys tarjosi kuljetuksen, ruokailusta veloitettiin jäseniltä 5 € ja ei-jäseniltä 10 €.

Jäsenilta Ruokolahdella Toimentuvassa oli myös keskiviikkona 18.10 klo 17.00.

Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlaan hyvin sopiva Aino Ackté -ooppera katsottiin Savonlinnasalissa su 29.10.2017. Ackté oli ensimmäinen suomalainen oopperatähti kansainvälisillä näyttämöillä ja toi maalle mainetta ja itsetuntoa juuri kansallisen nousun aikaan. Aino Ackté järjesti ensimmäiset oopperajuhlat Olavinlinnassa vuonna 1912.
Ackté-oopperan on säveltänyt Ilkka Kuusisto, kirjoittanut Pentti Savolainen ja ohjannut Kira Boesen. Nimiroolissa oli savonlinnalainen sopraano Päivi Pylvänäinen, äiti Emmynä mezzosopraano Anu Ontronen, Edelfeltinä baritoni Joonas Asikainen ja Heikkinä tenori Jere Martikainen. Teoksen johti Kari Kropsu.
Ennen esitystä nautimme Aino Ackté -oopperalounaan Wanhalla Kasinolla (buffet) klo 13. Ruokailun lomassa Savonlinnan taidelukion ooppera- ja musiikkilinjan opettaja Chieko Okabe- Silvasti kertoi oopperasta.

Syyskokous pidettiin Jaakkiman opistolla perjantaina 17.11.2017 klo 17.30. Kokouksen jälkeen siirryimme Ruokolahti-saliin nauttimaan Ruokolahden Musiikkiteatterin Carmen –musiikkinäytelmästä. Musikaali oli kokonaan Ruokolahden musiikkiteatteriyhdistyksen oma luomus.
Ville Kuusiston kirjoittama käsikirjoitus pohjautuu Merimeen Carmen -novelliin sekä Georges Bizetin samannimiseen oopperaan. Bizetin lisäksi musiikkia ovat säveltäneet Seppo Äijö ja Katariina Holm, joka vastasi myös laulujen harjoittamisesta. Sanoittajana oli toiminut Kuusisto. Musikaalin ohjasi Katja Paakki, koreografiasta vastasi Heidi Kyyrö ja kapellimestarina toimi Äijö.

Bussiretki Porvoon joulumarkkinoille tehtiin 9.12.2017.
Matkan aikana käytiin Porvoon Taidetehtaan sekä vanhan kaupungin joulumarkkinoilla.
Joululounas nautittiin Taidetehtaan Vitriini-ravintolassa.

Perinteisenä joulutervehdyksenä yhdistys tarjosi jäsenistölle joulupuuron Hiljan Pihan tuvassa lauantaina 16.12.2017 klo 12-14.