Vuoden 2016 tapahtumat

Uuden vuoden aloitti uudenvuodenpäivänä 1.1.2016 klo 17 baletti Don Quijote kulttuuritalo Virrassa. Baletin esitti maailmalla kuuluisa St Petersbug Ballet Theatre Konstantin Tachkinin johdolla.

Laskiaissunnuntaina vietettiin laskiaista 7.2 10 - 13 Hiljan pihassa. Yhdistys tarjosi hernekeittoa jäsenille. Lumiveistokilpailu pidettiin sekä paikalla oli koiravaljakko- ja poniajelua.

10.3 klo 18 tehtiin makumatka ravintola Buttenhoffilla. Teemana oli saksalais-itävaltalainen ruoka. Menun hinta oli 39€. Menu: "Maultaschen – lihaliemessä keitetyt ja tarjotut swaabilaiset raviolit, possun kasler ja knöödeleitä (leivästä ja perunasta valmistettu lisuke) tummalla kastikkeella tai toisena vaihtoehtona possun tilalle turskasta tehty kalaruoka. ´Apfelstrudel´(omenaleivonnainen ja vaniljakastike) ja kahvi".

Kevätkokous pidettiin 21.4 Neitsytniemen kartanossa klo 18. Kokouksen yhteydessä Kirsi Keskitalo esitteli kartanoa sekä Imatran Inkeri 2015 Mirja Borgström puhui Imatran kulttuurista, matkailusta ja matkailun historiasta. Kahvitarjoilu.

Jäsenilta ToimenTuvassa Ruokolahdella oli tiistaina 10.5 klo 17:00. Kahvitarjoilu suolaisen ja makean kera, lahjakorttiarvonta sekä mahdollisuus tutustua ihaniin kevään ja kesän uutuusvaatteisiin. Jäsentarjouksia oli myös.

Yhdistys tarjosi 4.7 klo 15-18 jäsenille kaupunkijuna Wuoksi-Willessä opastetun kaupunkikierroksen.

Oopperamatka Savonlinnaan, oopperaan Don Giovanni 20.7, oli loppuunmyyty.

Tämän vuoden lähialuematka tehtiin Rantasalmelle 11.6. Matkalla tutustuttiin Rantasalmella Lintukoto-puutarhaan, Hakopajan Aikhitupaan ja ruokailtiin Piian pitopöydässä keskiaikaisessa ravintolassa Lomakeskus Järvisydämessä. Vierailu myös Villa Villassa, Pentti Ikäheimosen ateljeessa. Lopuksi käynti Vanhassa Pappilassa tutustumassa kartanoelämään.

Kuva Lintukoto-puutarhan nettisivulta.

Lauantaina 6.8 kävimme Hamina Tattoon Marssishowssa Haminan Bastionin tapahtuma-areenalla.
Hamina Tattoo on sotilasmusiikkifestivaali, joka huipentuu Marssishow-esitykseen.
Ennen showta opastettu Hamina-kierros, kahvit ja ruokailu. Hinta 100 € jäsenet, 110 € ei jäsenet.

Vuoden 2016 tapahtumat

Elokuun lopussa tehtiin matka Länsi-Uudellemaalle 26-28.8.
Ensimmäinen kohde oli Lohja, jossa ruokailu Sammatin Kievarissa. Oppaan johdolla tutustuimme Pyhän Laurin kirkkoon ja Ojamon kartanoon. Seuraavana kohteena oli Mustion Linna ja sen idyllinen puisto. Illalla majoituimme Siuntion kylpylään.

Toisen päivän ensimmäinen tutustumiskohde oli Fiskarsin ruukki, sen käsityöläisten ja taiteilijoiden pajat ja tarinat. Omatoimiselle tutustumisella ja shoppailulle oli aikaa.
Lounas Ravintola Kuparipajassa, jonka jälkeen siirryimme viehättävään Tammisaareen, jossa oppaan kanssa tutustuimme Tammisaaren keskustaan ja vanhaan kaupunkiin. Näimme museossa Helene Schjerfbeckin elämä ja taide -näyttelyn. Kahvien jälkeen palasimme Siuntioon illalliselle.

Kolmantena päivänä matka suuntautui Porvooseen, mihin jäi vapaata aikaa sekä söimme lounaan Ravintola Hanna-Marissa.

Lopuksi matka jatkui Loviisaan, jossa oli Wanhat talot -tapahtuma ja sen myötä markkinatunnelmaa. Kahvien jälkeen n. klo 17 lähdimme kotimatkalle.

Konserttimatka Lappeenrantaan pe 7.10 klo 19 "Muistojen ilta”-juhlakonserttiin, jossa tasavuosia juhlivat Jaakko Ryhänen 70 v, Seppo Hovi 70 v, Pentti Lasanen 80 v, mukana myös sopraano Angelika Klas. Tutustu koserttiin tästä.
Iltaan sisältyi ruokailu Linnoituksen Krouvissa buffet-pöydästä ennen konserttia.

Syyskokous IVO:n kerholla, Voimantie 1, 55100 Imatra torstaina 10.11. klo 19. Kahvittelun lomassa Veikko Puska kertoi voimalaitoksen historiasta.

Jäsenilta Ruokolahdella Toimentuvassa pidettiin pikkujoulumielellä keskiviikkona 16.11.2016 klo 17 alkaen. Tarjolla oli suolaista ja makeaa juotavien kera, uutuuksia, yllätyksiä ja erikoisetuja.

Pikkujoulut pidettiin Valtionhotellissa torstaina 1.12. klo 19.00.
Ruokailu oli Valtionhotellin jouluisesta buffetpöydästä. Illallisen hinta jäsenille 35 € ja ei-jäs. 40 €.
Ohjelmana Eetu Lammen standup-show, taikuutta ja yhteislaulua!

Joulupuuro Hiljan Pihassa, lauantaina 10.12. klo 12 – 15 Perinteisenä joulutervehdyksenä yhdistys tarjosi jäsenistölle joulupuuron Hiljan Pihan tuvassa.