Vuoden 2019 tapahtumia

Makumatka tehdään to 9.5 Lemin kotiseutuyhdistyksen Säräpirtille.
Särätupa on yhdistelmä talonpoikaishistoriaa ja eteläkarjalaista ruokaperinnettä. Pitkässä koivusta tehdyssä puukaukalossa, särässä, valmistuu hitaasti uunissa hauduttamalla yksi Suomen seitsemästä ihmeestä, lammasruoka, Lemin särä. Lisäksi perunoita, rieskaa ja jälkiruuaksi sekahedelmäsoppa. Ruoka huuhdellaan alas kotikaljalla.

Matkan hinta 42 €. Matkasta ei tule laskua, vaan se maksetaan 1.5. mennessä yhdistyksen tilille FI34 2148 3800 0016 49.
Tiedustelut matkasta Matti Niemeläinen p. 040 513 5321 tai mattiniemelainen@gmail.com.
Matkaan lähtö Rasilasta klo 17.00, V:niskan tori 17.15, Matkakeskus 17.25, Olavinkatu 17.30.

Lähialuematka Verlaan, Moision taidekartanoon ja Arboretum Mustilaan tehdään perjantaina 7.6.
Verlan puuhiomo ja pahvitehdas ovat elävää puunjalostusteollisuuden historiaa Kouvolassa. Museo on ollut vuodesta 1996 Unescon maailmanperintökohde.

Matka jatkuu Moision Taidekartanoon Elimäelle, jossa myös ruokailemme. Ruokailu tapahtuu buffet-pöydästä. Moision kartano on vuonna 1820 valmistunut empirekartano, jonka kauniit salit on täytetty taiteella. Talon emäntä kertoo talon historiasta.

Viimeinen kohteemme on kartanoa lähellä oleva Arboretum Mustila, joka on Suomen vanhin ja suurin puulajipuisto. Oppaan johdolla teemme runsaan tunnin mittaisen, vajaan kilometrin pituisen kävelykierroksen puistossa.

Matkan hinta jäsenille on 70 € ja ei jäsenille 75 €. Ilmoittautumiset Marja Lankiselle 30.4 mennessä marja.lankinen@pp1.inet.fi tai p. 040 5740433.
Matkalle lähtö: Rasilasta klo 8.30, V:niskan tori 8.45, Matkakeskus 8.55, Olavinkatu 9.00.

Vuoden 2019 tapahtumia

Matkailuyhdistys tarjoaa Wuoksi-Wille kierroksen maanantaina 1.7. klo 14.
Ilmoittautumiset Johanna Väkeväiselle 18.6. mennessä johanna.vakevainen10@gmail.com tai p. 040 5454079.
Mukaan mahtuu 50 ensimmäistä. Lähtö Olavinkadulta.

Matka Savonlinnan Oopperajuhlille ke 31.7.2019
Toivotun oopperajuhlamatkan kohteena on Johann Strauss nuoremman säveltämä iki-ihana operetti LEPAKKO! Operetin tuo lavalle Wienin Volksoperin orkesteri ja kuoro sekä Wienin valtionbaletti. Lepakko on pyörinyt Wienissä ensi-illastaan vuonna 1874 lähtien!

Uutena kohteena pysähtyminen Punkaharjun Lustossa, jossa tunnin opastettu kierros sekä ruokailu Museoravintola Nilassa klo 15.30.
Operetti loppuu n. 21.50. Operetin jälkeen Olavinlinnan lämpiössä suolainen iltapala kahvin/teen kera. Iltapalan jälkeen lähtö kotimatkalle. Matkan hinta jäsenille on 200 €, ei-jäsenille 215 € (sisältää lipun, ruoan ja kuljetuksen).
Tiedustelut Marja-Terttu Vilkko, p.050 303 4009 tai marjaterttuvilkko@gmail.com .
Matkalle lähtö: Rasila 11.45, Pentti Hallen pysäkki 11.55, V:niskan tori 12.00, Matkakeskus 12.10, Virastotalo 12.15, Koulukatu 12.25, Olavinkatu 12.35.

Vuoden ulkomaanmatka tehdään elokuussa Tukholmaan 12-15.8.
Matkalla tutustutaan mm. Vasa-museoon sekä Millesgårdeniin, kuvanveistäjä Carl Millesin ja hänen taiteilijavaimonsa Olgan kotiin ja ateljeehen sekä kuningasparin kotilinnaan Drottningholmiin, missä nautimme myös lounaan. Katso matkan sisältö tarkemmin tästä.
.
Matkan hinta on 475 €/jäsen, 495€/ei-jäsen. Hinta sisältää bussi- ja laivamatkat, majoituksen laivalla jaetussa kahden hengen B-hytissä sekä hotellissa jaetussa kahden hengen huoneessa, aamiaiset, ohjelmassa mainitut ruokailut, retket, opastukset ja sisäänpääsymaksut. Varausmaksu 150€ /hlö tulee maksaa viimeistään 31.5.2019, ja loppuerä 325€/hlö 15.7.2019. Näistä tulee ilmoittautuneille lasku.
Suosittelemme matkavakuutuksen ottamista jo varausvaiheessa. Matkalle mukaan virallinen henkilökortti tai passi!
Lisätiedot Liisa Airas p. 040 548 0630 tai liisa.airas@gmail.com.

Vuoden 2019 menneet tapahtumat

Sergei Prokofjevin "Romeo ja Julia –baletti" ti 1.1.2019 klo 17 aloitti uuden vuoden 2019 Imatralla. Baletin esitti jo tutun uuden vuoden perinteen mukaan St. Peterburgs Ballet Theatre, SPBT.

Esitys oli Kulttuuritalo Virrassa tiistaina 1.1.2019 klo 17. Liput jäsenille 50 € permanto ja 45 € parvi, lapset alle 12-v 35 €. Ei-jäsenille lippujen hinnat 56 €/49 €.

Mukaantempaavia SWING-klassikkoja, keinuvaa bossa novaa, ja tulisia argentiinalaisia tangoja 15.2.2019
Seppo Hovin juontamassa illassa. Musisoinnista vastasivat Seppo Hovi, Antti Sarpila ja Pekka Sarmanto. Karismaattinen Angelina Klas tulkitsi laulusävelmät.

Laskiaisrieha su 3.3. alkaen klo 10 Kalastuspuistossa.
Jäsenille tarjottiin hernekeitto.

Imatran Matkailuyhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin to 11.4. klo 17.30 Konditoria Imatrankoskessa (Koskenparras 8).
Kokouksen jälkeen katsottiin ”Yllätysten ovet” -näytelmä Imatran Teatterissa.